پاورپوینت روان شناسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

مطالب دیگر:
📌دانلود پاورپوینت اشعار رودکی و منوچهری 📌دانلود پاورپوینت آموزش مقاله نویسی📌پاورپوینت کتاب سبک شناسی 2 از دکتر سیروس شمیسا📌پاورپوینت کتاب و درس طراحی اجزا یک - فصل نهم: جوشکاری و چسبکاری📌پاورپوینت معرفی رنزو پيانو - معمار معاصر📌پاورپوینت پاتریک گدس و اندیشه های او📌پاورپوینت تعریف پارک شهری و هدف از ایجاد پارک📌دانلود پاورپوینت مبانی جامع تولید و عملیات در سازمان های تولید و خدماتی📌پاورپوینت الهام از طبیعت و تناسبات در معماری📌دانلود پاورپوینت روش های بررسی سلامت جنین و تست NST📌پاورپوینت سقف کاذب و انواع آن📌دانلود پاورپوینت آموزش SQL Server Full-Text Search زبان انگلیسی📌دانلود پاورپوینت درس تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها📌پاورپوینت پروفسور بهرام شیردل و سبک طراحی وی📌دانلود پاورپوینت پایداری شهری📌پاورپوینت معرفی پروژه پل صدر و هدف این پروژه📌پاورپوینت رابرت ونچوری و مباحث و نقطه نظرهای مطرح در معماری پست مدرن📌پاورپوینت خانه آپارتمان 144 و تحلیل فضایی📌پاورپوینت کتاب و درس سازه های بتن آرمه 2 - حل مسائل ستونهای کوتاه و بلند📌پاورپوینت توسعه پایدار بخش ساختمان با حفظ منابع انرژی📌پاورپوینت تاریخچه قنات📌پاورپوینت بیوگرافی استاد هوشنگ سیحون📌پاورپوینت باغ و جلوه آن در فرهنگ ایرانی📌پاورپوینت سیستم ساختمانی ترونکو TRONCO SYSTEM📌دانلود پاورپوینت لوله نوری خورشیدی

مشخصات مختصر و مفید این پست با عنوان پاورپوینت روان شناسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلیقابل مشاهده می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید .
کلمات کلیدی فایل: پاورپوینت روان شناسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی,دانلود پاورپوینت روان شناسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی,پاورپوینت روانشناسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی,دانلود پاورپوینت روانشناسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی,دانلود روان شناسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی,روان شناسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی,تحقیق روان شناسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی,دانلود تحقیق روان شناسی ارزشیابی پیشرفت

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنیدجزییات بیشتر+دانلود

شامل 44 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی کاربرد دارد


مشخصات فایل
تعداد صفحات44حجم0/750 کیلوبایت فرمت فایل اصلیpptx
توضیحات کامل

شامل 44 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

روان شناسی ارزشیابی تحصیلی، به قولی مطالعه ی رفتار معلمان به هنگام تصحیح اوراق دانش آموزان است. اما چنان چه به آن مطالعه رفتار معلمان و دانش آموزان به هنگام ارزشیابی اطلاق گردد، کامل تر به نظر می رسد. همان گونه که عوامل متعددی بر رفتار دانش آموزان در هنگام ارزشیابی تاثیر گذار است، این جریان در مورد رفتار های معلمان نیز صادق می باشد.

به گونه ای که همواره وضعیت ها و حالات مختلف روحی، روانی معلم و آثار گوناگون آن در نتایح ارزشیابی از مهم ترین خطرات کاهش دهنده اعتبار نمره های امتحانی است. لذا همان گونه که لازم است عوامل اضطراب زا در دانش آموزان مهار شوند معلمان نیز باید به گونه ای عمل نمایند نتایج ارزشیابی دانش آموزان به هیچ وجه تحت تاثیر حالات و شرایط نامطلوبی که احیانا بر آن ها عارض می گردد، قرار نگیرد. علت ترس و اضطراب از ارزشیابی هم بیش تر ناشی از عملکردهای غلط معلمان و روش های نادرست ارزشیابی است.

گاهی معلم نقش خود را که فراهم کردن موقعیت و امکانات مناسب آموزشی و پرورشی و هدایت فعالیت های آموزشی شاگردان به منطور رشد همه جانبه آنان است، فراموش می کند و تنها به انتقال حقایق علمی و اندازه گیری آن حقایق ضبط شده توسط فراگیران می پردازد که نتیجه آن عبور از کلاسی به کلاس دیگر است. در حالی که ارزشیابی مثل سایر فعالیت های آموزشی از زندگی مدرسه ای دانش آموزان جدا نیست. وظیفه همه معلمان است که ارزشیابی را از وجه ناآگاهانه به شکل آگاهانه درآورند و بدانند که ارزشیابی تنها برای صدور جواز عبور شاگرد از یک کلاس به کلاس دیگر نیست. در ارزشیابی باید کارایی معلمان در امر تدریس نیز مورد ارزیابی قرار گیرد و میزان موفقیت یا عدم موفقیت آنان همراه با عوامل موثر در آن مشخص شود. معلم باید پس از بررسی میزان پیشرفت تحصیلی شاگردان و تعیین عوامل موثر در آن برای رفع نواقص و اشکالات موجود اقدامات لازم را به عمل آورد. در واقع او باید به اصلاح طرح، اجرا و ارزشیابی کل فرآیند تدریس و یادگیری بپردازد.

برای انجام دادن چنین امری، علم نیازمند شناخت ویژگی های بدنی، روانی، اجتماعی، عاطفی و هم چنین توانایی های علمی، استعداد و نارسایی های شاگردان خود است.

زیرا هدف آموزش و پرورش تنها انتقال معلومات و حقایق علمی نیست، بلکه برآوردن نیازهای همه جانبه شاگردان است، به طریقی که همه آن ها بتوانند استعداد و توانایی های خود را از قوه به فعل درآورند. معلم در ارزشیابی مستمر از فرایند آموزش موظف است از یک طرف به رشد گروهی و پیشرفت همه افراد کلاس توجه کند و از طرف دیگر متوجه کمبودهای آموزشی و نقایص پیشرفت تک تک فراگیران باشد و به کشف و برطرف کردن عواملی که سبب چنین کمبودها و نقایصی شده است بپردازد.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

ویژگی های یک ارزشیابی خوب و معتبر

امتحان و اضطراب

پایان

عنوان : روان شناسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 752 کیلوبایت

تعداد صفحات : 44

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت






"
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنیدجزییات بیشتر+دانلود
پاورپوینت روان شناسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی,دانلود پاورپوینت روان شناسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی,پاورپوینت روانشناسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی,دانلود پاورپوینت روانشناسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی,دانلود روان شناسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی,روان شناسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی,تحقیق روان شناسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی,دانلود تحقیق روان شناسی ارزشیابی پیشرفت